شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۹

رازهای پنهان صفحه نمایشگر یخچال مابه،خرابی، راه حل‌ها

جدول محتوایی
به این مطلب امتیاز بدهید post

صفحه نمایشگر یخچال مابه از قسمت‌های مهم یخچال ساید بای ساید محسوب می‌گردد با نگاهی به آن به شگفتی‌های آن پی خواهید برد. این صحنه نمایشگر این امکان را به ما می‌دهد که به تمامی قسمت‌های یخچال اشراف داشته باشیم در این مقاله سعی می‌کنیم به اطلاعات و مواردی که شما در خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال مابه خود سروکار دارید از جمله خرابی‌ها و راه حل‌های آن.و موارد دیگر را بررسی نمایم

خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال مابه
  • نوع تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایشگر یخچال مابه

  •  یخچال ساید بای ساید مابه زیر مجموعه کارخانجات شرکت جنرال الکتریک می‌باشد به همین خاطر از اخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌نماید با استفاده از این تکنولوژی هوشمندانه فرد مصرف کننده به راحتی می‌تواند به تمامی قسمت‌های یخچال فریزر دسترسی داشته باشد و تمامی قسمت‌ها را بررسی نماید از جمله قابلیت‌هایی که با استفاده از این صفحه  می‌توانیم در نظر داشته باشید کنترل دما،کنترل وضعیت فن‌ها،مشاهده سرعت فن‌ها و دماها،وضعیت برنامه‌ها و مواد غذایی داخل یخچال فریزر حال این تکنولوژی با استفاده از هوش مصنوعی تمامی موارد بالا را در نظر گرفته است.جهت اطلاعات بئشتر به تعمیریخچال مابه در اصفهان مراجعه نمایید 

امکانات جدید و جذاب و به روز

صفحه نمایشگر یخچال مابه دارای امکانات به روز می‌باشد از جمله اینکه می‌تواند به سیستم اینترنت و وای فای وصل گردد در چنین حالتی می‌توان از راه دور یخچال را کنترل نمود همچنین با استفاده از چنین امکاناتی می‌توانید مواد غذایی خود را به صورت بهینه نگه دارید و نظارت کاملی به داخل دستگاه خود داشته باشید .

استفاده از هوش مصنوعی در یخچال ساید بای ساید مابه

با تغییراتی که در سال ۲۰۲۳ به وجود آمده است و استفاده از هوش مصنوعی این حوزه نیز خود را در قسمت‌های لوازم خانگی گسترش داده است از جمله در یخچال فریزر ساید بای  ساید مایه  بودن هوش مصنوعی این امکان را به مصرف کننده تا استفاده بهینه‌ای از دستگاه خود بنماید در این حالت مصرف کننده می‌تواند از راه دور دماها و کنترل بر روی مواد غذایی  خود کنترل داشته باشد از راه دور با تغییرات دمامواد غذایی را در حالت بهینه نگه دارد همچنین از قطع بودن برق و بقیه مسائل مطلع می‌گردد.

انواع صفحات نمایشگر یخچال ساید بای ساید مایه 

در بازار شما تنوعی از این صفحات را مشاهده می‌نمایید این صفحات بر اساس مدل‌های مختلف تنوع مختلفی را نیز دارد صفحات قدیمی که به  صورت مکانیکی می‌بودند

صفحات به صورت کلید الکترونیکی

صفحات به صورت نمایشگر دیجیتال

صفحات به صورت لمسی و دارای صفحه ال‌سی‌دی

صفحات به صورت تاج که از سیستم لمسی استفاده می‌نمایند در واقع این صفحات آخرین مدل روز عرضه شده می‌باشد که از سیستم هوش مصنوعی نیز استفاده می‌نماید.

رازهای خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر مابه راه حل‌ها وعیوب 

یخچال مابه چون از تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌نماید به همین علت هم می‌تواند عیوب مختلفی را در صحنه نمایشگر خود نشان دهد  به بررسی علل و مسائلی که در این حالت باعث خاموش و روشن شدن صفحه نمایشگر می‌گردد می‌پردازیم.

  • اتصال شل و ضعیف بین قسمت‌ها.

در صورتی که سیم‌های ارتباطی بین صفحه نمایشگر یخچال مابه و بقیه قسمت‌ها ست باشد  باعث می‌گردد که صفحه نمایشگر شما در حالت خاموش یا روشن قرار می‌گیرد و شروع به چشمک زدن کند در چنین حالتی بهتر است که از محکم بودن سیم‌های ارتباطی اطمینان حاصل نمایید و تمامی ارتباطات را چک نمایید در صورت محکم کردن اتصالات می‌توانید این مشکل را رفع نمایید.

  • مشکل در سیستم نرم‌افزار
  • در سیستم‌های جدید به علت بالا بودن نوع تکنولوژی و سیستم‌های نو  نرم‌افزارهای مختلفی در یخچال فریزر استفاده می‌گردد حال در صورتی که نرم‌افزار شما عیب کرده باشد می‌تواند باعث چشمک زدن و خاموش و روشن شدن دستگاه گردد
    در چنین حالتی بهتر است که نرم‌افزار را به روز نمایید و آپدیت کنید وصل شدن به شبکه اینترنت و پاک کردن ارورها و به روز آوری نرم‌افزار دلیلی برای رفع این مشکل می‌باشد.
  • مشکل در سیستم‌های سخت افزاری

خاموش و روشن شدن صفحه نمایشگر یخچال مابه می‌تواند ایراد از سیستم سخت افزاری بوده باشد این مشکل را می‌توان در بردهای الکترونیک یا قطعات آن  یا تراشه‌ها آیسی‌ها در نظر داشته باشید برای این عیب بهتر است که با نمایندگی تعمیر یخچال مابه در تماس باشید.

  • نوسانات ولتاژ برق و فرکانس.

تغییرات در ولتاژ برق و و نوسانات برق از جمله دلایلی می‌باشد که صفحه نمایشگر شما  را در حالت خاموش قرار گیرد در صورتی که بعد از رفع نوسانات صفحه شما روشن گردد مشکلی ندارید در غیر این صورت نوسانات  باعث خراب شدن صفحه نمایشگر شما  شده بهتر است برای جلوگیری از صدمات بیشتر در چنین حالتی از محافظ یخچال فریزر استفاده نمایید.

  • نقص در سنسورها

در بعضی از مدل‌ها صفحه نمایشگر یخچال مابه از سنسورها جهت روشن شدن و خاموش شدن خود استفاده می‌نماید در صورتی که سنسور صفحه نمایشگر شما عیب کرده باشد سنسور معیوب می‌تواند علت خاموش و روشن شدن  صفحه نمایشگر باشد در چنین حالتی بهتر است که سنسور معیوب را با یک سنسور تازه تعویض نمایید.نمایشگر یخچال مابه

  • حسگرهای نوری.

در بعضی از مدل‌ها صفحه نمایشگر یخچال مابه  از حسگرهای خاصی جهت روشن بودن و زمان پایدار بودن استفاده می‌کند این حسگر در واقع زمان روشن بودن صفحه نمایشگر را در مدتی کوتاه در حافظه خود دارد در صورتی که این حسگر خراب گردد می‌تواند در حالت خاموش قرار گیرد جهت رفع این عیب بهتر است که حسگر نوری را تعویض نمایید.

روش‌های نگهداری از صفحه  نمایشگر یخچال مابه 

    • استفاده اصولی از صفحه نمایشگر.

هنگامی که از صفحه نمایشگر استفاده می‌نمایید دقت نمایید که فشار بیش از حد بر روی صفحه نیاورید از فشار دادن با اجسام تیز و دمباریک خودداری نمایید استفاده از چنین اجسامی به صفحه نمایشگر صدمه می‌زند و باعث خشم و خراب شدن آن می‌گردد.

  • تمیز کردن صفحه نمایشگر.

هر از گاهی صفحه را تمیز نمایید تا گرد و غبار بر روی آن قرار نگیرد زیرا بودن گرد غبار حامله الکتریسیته می‌باشد و باعث خرابی دستگاه شما می‌گردد بهتر است از یک پارچه نرم و مواد شوینده مناسب استفاده نمایید.

  • استفاده از حفاظ‌های مناسب روی صفحه ال سی دی.

صفحه نمایشگر شما همانند صحفه  موبایل یا ال سی دی می‌باشد در صورتی که دارای پوشش و حفاظی باشد می‌توانید از صفحات پلاستیکی یا نایلونی که در بازار موجود می‌باشد استفاده کنید 

  • استفاده نکردن از مواد مرطوب و مواد شوینده نامناسب.

برای تمیز کردن صفحه نمایشگر از مواد شوینده استفاده نکنید این مواد می‌تواند باعث خرابی صفحه نمایشگر گردد به غیر از آنکه مواد شوینده و رطوبت باعث هادی شدن جریان و صدمه زدن به دستگاه شما می‌گردد.

  • تنظیم کردن نور ال سی دی.

دستگاه شما دارای پارامتری به نام تنظیم نور می‌باشد بهتر است که نور دستگاه را در حد امکان در حد پایین نگه دارید در این حالت  آن در شب زننده نمی‌باشد همچنین باعث می‌گردد که ال سی دی شما دیرتر خراب گردد.

  • فعال کردن حالت استن بای.

دستگاه شما حالتی دارد که بعد از مدتی بتوانید آن را در حالت استراحت و خاموش کردن قرار دهید این گزینه را فعال کنیم تا همیشه ال سی دی شما روشن نگردد و بعد از زمان مشخصی در حالت خاموش قرار گیرد این مورد باعث می‌گردد که طول عمر ال سی دی شما بیشتر گردد.

  • به روز کردن نرم‌افزار ال سی دی و صفحه نمایشگر.

هر از چند گاه با مراجعه به منوی داخلی صفحه نمایشگر اطمینان حاصل کنید که آخرین ورژن نرم‌افزار استفاده می‌نمایید به روز بودن این نرم‌افزار باعث می‌گردد که شما از امکانات بیشتر از آن استفاده کنید برای ارتقااز آخرین ورژن و این نرم‌افزار به سایت سازنده یخچال .یا نمایندگی تعمیر یخچال مابه در اصفهان مراجعه نمایید.

  •  دور نگه داشتن دستگاه از وسایل حرارت زا.

سعی کنید که دستگاه شما در تماس مستقیم با گاز و وسایل ه حرارت زا نباشد همچنین دستگاه در قسمتی قرار گرفته باشد که تابش مستقیم نور خورشید را در روی صفحه نمایشگر نداشته باشید.

در صورت رعایت کردن موارد بالا می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که طول عمر دستگاه شما بیشتر می‌گردد و هزینه تعمیرات شما به  پایین‌ترین حد ممکن برسد.

مقایسه و بررسی مدلهای مختلف صفحه نمایشگر یخچال  مابهصفحه نمایشگر یخچال مایه

  1. اندازه صفحه نمایش . این صفحات در ابعاد ۵ در ۵ و مدل دیگر در ابعاد ۲ در ۱۰ عرضه می‌گردد  
  2. وضوح تصویر. در مدل ۵ در ۵ که به صورت صفحه به صورت  ال‌سی‌دی می‌باشد وضوح تصویر بیشتر می‌باشد
  3. حساسیت تاچ. در مدل ۵ در ۵ حساسیت به صورت لمسی بیشتر مشهود می‌باشد
  4. ویژگی‌های هوشمندی. در مدل‌های جدید اکثراً از سیستم‌های هوشمند استفاده گردیده است اما در مدل‌های ال‌سی‌دی این امر بیشتر قابل مشاهده می‌باشد
  5. اتصال به دستگاه‌های دیگر. در مدل‌های دو در ۱۰ با داشتن پورت خارجی امکان اتصال به دستگاه‌های دیگر وجود دارد
  6. دوام کلی. مدل ۲ در ۱۰ به خاطر نداشتن صفحه ال سی دی و استفاده از سیستم‌های الکترومکانیکی دوام بیشتری دارند

محل نصب صفحه نمایشگر در مدل‌های مختلف

صفحه نمایش در دو قسمت از دستگاه نصب می‌گردد.

  1. بر روی درب فریزر بالای کنسول به صورت مدل ۵ در ۵ قرار می‌گیرد این مدل اکثراً دارای صفحه ال سی دی و سیستم تاچ می‌باشد

در قسمت یخچال و در قسمت بالای آن به صورت صفحه ۲ در ۱۰ نصب گردیده است این مدل بیشتر به صورت الکترومکانیکی می‌باشد

نمایشگر یخچال مایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *