شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۹

جدول محتوایی
به این مطلب امتیاز بدهید post

دفترچه راهنمای استفاده از یخچال ساید پروفایلprofail

یخچال ساید پروفایل یکی از محبوب ترین برند های خارجی یخچال ساید در ایران است. این یخچال آمریکایی توسط کمپانی پروفایل ساخته میشود و از کیفیت بالای قطعات و متریال برخوردار میباشد. از همین رو تصمیم گرفتیم در ادامه این متن به دفترچه راهنمای این یخچال و امکان تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان اشاره کنیم.

دفترچه راهنمای استفاده از یخچال ساید پروفایل
یخچال ساید پروفایل از محبوب ترین برند های خارجی یخچال در ایران

نکات ایمنی هنگام نصب، راه اندازی و تعمیر ساید پروفایل اصفهان

قبل از هرچیزی باید به این نکته توجه کنیم که در هنگام نصب و راه اندازی وسایل برقی منزل باید نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنیم. در ادامه بررسی برخی از این نکات ایمنی خواهیم پرداخت:

این یخچال باید به صورت صحیح توسط نمایندگی مجاز مرکزی تعمیر ساید پروفایل در اصفهان نصب و قبل از استفاده در جای خود قرار گیرد. در این صورت شما میتوانید در صورت بروز مشکل از خدمات پس از فروش یخچال ساید پروفایل در اصفهان استفاده کنید.

  • به کودکان اجازه ندهید به قفسه ها یا طبقات یخچال آویزان شوند یا از آن بالا بروند. این کار ممکن است به یخچال یا کودکان آسیب برساند.
  • به قسمت های یخ فریزر با دست خیس یا تر دست نزنید. این کار میتواند موجب چسبیدن پوست دست به این سطوح شود.
  • در مدل هایی از یخچال پروفایل که دارای یخساز اتوماتیک هستند، به هیچ عنوان قطعات داخلی یخساز را جابجا نکنید. در صورت خراب شدن قطعات یخ ساز این کار باید توسط نمایندگی مجاز تعمیر یخچال ساید در اصفهان انجام شود.
  • مراقب انگشتانتان در قسمت های درز یخچال پروفایل و قفسه ها باشید. فاصله این درز ها بسیار باریک است و ممکن است موجب له شدن انگشتانتان شود.
  • از فریز کردن مجدد خوراکی های فاسد خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از خطرات احتمالی به هیچ عنوان از سیم سیار استفاده نکنید.

نحوه به برق زدن یخچال پروفایل

باید به این نکته توجه کنید که یخچال پروفایل برای اولین بار فقط و فقط باید توسط تکنسین های مجرب تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان به برق زده شوند. چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل عواقب احتمالی به برق زدن یخچال با خود مشتری است.

اما نکاتی که باید در هنگام تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان و به برق زدن آن رعایت کنیم چیست؟ اغلب این یخچال ها مجهز به سیستم سیم ارت و اتصال به زمین هستند این سیم برای جلوگیری از شوک های الکتریکی برق به یخچال است. از همین رو از اتصال صحیح سیم ها مطمئن شوید و به هیچ عنوان آن ها را جدا نکنید.

نکات ایمنی هنگام نصب و راه اندازی یخچال پروفایل
روشن کردن یخچال پروفایل برای بار اول بوسیله تکنسین نمایندگی برای جلوگیری از بروز مشکلات اهمیت دارد

نماینده تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان، قبل از متصل کردن یخچال به برق باید از سلامت پریز برق و عدم اتصالی آن مطمئن شود. یخچال باید حتما به محافظ برق مختص خودش که دارای نشانگر ولتاژ و کنترل کننده ولتاژ اضافی است وصل شود.

هیچوقت برای خاموش کردن یخچال پروفایل سیم آن را نکشید. شما باید از قسمت دو راهی دستگاه، آن را از برق خارج کنید. در صورتی که سیم های برق یخچال آتش گرفته اند یا دچار آسیب شدند، به سرعت با نمایندگان تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان تماس بگیرید تا برای تعویض آنها اقدام کنند.

تنظیمات دمای یخچال ساید پروفایل

دمای پیشفرض توسط کمپانی یخچال پروفایل روی دمای 37 درجه فارنهایت برای یخچال و 0 درجه فارنهایت برای فریزر تعبیه شده است. بعد از راه اندازی یخچال 24 ساعت به آن زمان دهید تا به دمای پیشفرض برسد. در صورت خنک نشدن فضای یخچال می توانید با نمایندگان تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان تماس بگیرید.

صفحه نمایشگر دما، دمای ست شده و دمای فعلی یخچال و فریزر را به شما نمایش میدهد. با توجه به میزان مصرف دمای فعلی می تواند تفاوت اندکی با دمای ست شده داشته باشد.

برای تغییر دمای یخچال پروفایل دکمه warmer یا colder را فشار دهید، دمای ست شده به شما نمایش داده میشود. برای تغییر این دما دکمه ها را نگه دارید تا به دمای مد نظر برسید. اگرچه که در هنگام نصب و راه اندازی توسط تکنسین های تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان، بهترین دمای پیشفرض برای یخچال و فریزر برای شما ست میشود.

سیستم گردش هوای یخچال

سیستم گردش هوای یخچال پروفایل برای به حداکثر رساندن دما در قسمت فریزر و یخچال استفاده میشود. این سیستم منحصر به فرد در قسمت عقبی یخچال تعبیه شده و تا قسمت های درونی محفظه های یخچال و فریزر کشیده شده است. قرار دادن غذا یا ظروف در جلوی این محفظه ها اختلالی در عملکرد آنها ایجاد نخواهد کرد.

البته که دریچه ها و تونل های گردش هوا میتوانند برداشته شوند که ممکن است در عملکرد سرد کنندگی یخچال اختلال ایجاد کند. همچنین به یاد داشته باشید که این عمل فقط باید توسط تکنسین های تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان انجام شود.

تنظیمات دمای یخچال ساید پروفایل
در هنگام نصب و راه اندازی ساید پروفایل بوسیله نمایندگی بهترین دمای پیش فرض ست می گردد

از دیگر سیستم های خنک کننده هوشمند در یخچال پروفایل میتوان به سیستم توربو کولینگ و کلایمت کیپر اشاره کنیم. این سیستم ها توسط کمپانی سازنده در جدید ترین مدل از یخچال های پروفایل گنجانده شده اند. با گردش منظم هوا و حفظ رطوبت باعث تازه تر ماندن خوراکی ها، میوه ها و سبزیجات و حفظ کیفیت هر آنچه در یخچال نگهداری میکنید، میشود.

سیستم یخ زدای فریزر

در قسمت فریزر یخچال پروفایل قفسه ای با دمای مختلف، فن جداگانه و سیستمی کاملا مجزا برای یخ زدایی تعبیه شده است. با قرار دادن محتویات داخل این قفسه و انتخاب حالت مورد نظر توسط کنترل کننده مجزای قفسه، میتوانید آنها را یخ زدایی کنید یا به صورت کامل آب کنید.

باید به این نکته توجه کنید که بعد از هربار یخ زدایی نیاز است تا قفسه مورد نظر از یخچال پروفایل خارج شود و بعد از شستشو دوباره داخل فریزر قرار گیرد. در مورد نحوه استفاده از این قابلیت و نحوه باز و بسته کردن قفسه میتوانید با تکنسین های تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان در ارتباط باشید. همچنین در صورت عمل نکردن این قابلیت میتوانید از خدمات تعمیر یخچال پروفایل در اصفهان بهره مند شوید.

در ادامه می توانید جدول دمای هر یک از حالت های سیستم سردکننده و یخ زدای یخچال را مشاهده کنید.

نحوه استفاده از سیستم یخ زدای یخچال پروفایل و باز و بسته کردن قفسه های آن
راهنمایی و تعمیرات سیستم یخ زدای یخچال پروفایل در نمایندگی مجاز اصفهان

همه چیز درباره فیلتر آب یخچال پروفایل

فیلتر آب یخچال پروفایل در قسمت پشت آن واقع شده است. برای زمان تعویض این فیلتر چراغ نشانگری تعبیه شده است که با تمام شدن فیلتر یا اختلال در عملکرد آن، روشن میشود. هر زمان که چراغ نشانگر به رنگ نارنجی یا قرمز در آمد شما باید از نمایندگان تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان بخواهید تا برای تعویض فیلتر ها به منزل شما مراجعه کنند.

در اغلب موارد فیلتر آب یخچال هر 6 ماه یکبار نیاز به تعویض پیدا میکند. برای در آوردن فیلتر قدیمی باید ابتدا به آرامی با کشیدن فیلتر به سمت چپ آن را خارج کنید.

فروش قطعات یخچال ساید پروفایل در اصفهان

یکی از پر مصرف ترین قطعات یخچال پروفایل، قفسه ها و طبقات آنها هستند. به دلیل طراحی منحصر به فردی که این یخچال آمریکایی دارد، قطعات اصل شرکتی آن را فقط میتوان از نمایندگی های فروش قطعات یخچال ساید پروفایل در اصفهان پیدا کرد.

قفسه های بزرگ داخل درب های یخچال پروفایل قابل درآوردن هستند. برای در آوردن باید قسمت جلویی قفسه را به آرامی کمی به سمت بالا هل دهید و بعد قفسه را از ریل خارج کنید. به همین صورت برای جا زدن آن هم باید ابتدا قسمت پشت قفسه را وارد و بد با کمی فشار قفسه را جا بزنید.

این عمل را میتوانید هم برای قفسه های کوچک هم برای قفسه های بزرگ داخل درب های یخچال پروفایل انجام دهید.

طبقات داخل یخچال و فریزر معمولا از جنس شیشه نشکن ساخته میشوند. از همین رو به ندرت دچار شکستگی یا آسیب میشوند. اگر برای شستشو نیاز است تا طبقات یخچال را بیرون بیاورید، می توانید با فشار دادن اهرم های کنار طبقات قفل آنها را باز کرده و به آرامی طبقه را بیرون بکشید.

همچنین اگر در روند سرهم کردن طبقه ها، قفسه ها و سبد های فریزر دچار مشکل شدید می توانید از تکنسین های تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان کمک بگیرید.

بررسی ویژگی های خودکار درب یخچال پروفایل
متوازن بودن درب یخچال پروفایل در کاهش اتلاف انرژی و اختلال خنک کنندگی و کارکرد بیش از حد فن بسیار اهمیت دارد

درب های یخچال پروفایل

درب های یخچال پروفایل در عملکرد آن اهمیت بسیار زیادی دارند. از همین رو بهتر است نصب درب ها توسط تکنسین های تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان انجام شود.

یکی از ویژگی هایی که درب یخچال پروفایل را با سایر درب ها متمایز میکند، سیستم باز و بسته شدن خودکار آن ها است. این درب ها تا زاویه ای خاص به صورت خودکار و نرم بسته میشوند. همچنین با رد کردن نقطه توقف درب ها برای راحتی برداشتن و گذاشتن محتویات داخل یخچال باز خواهند ماند.

اگر متوجه تراز نبودن درب ها شدید باید به سرعت با نمایندگان تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان تماس بگیرید تا برای هماهنگ سازی درب ها اقدام کنند. نا همگون بودن و نا متوازن بودن درب ها باعث هدر رفت انرژی، اختلال در عملکرد خنک کنندگی یخچال، کارکردن بیش از حد فن یخچال ساید پروفایل و در نهایت فاسد شدن مواد غذایی خواهد شد.

تنظیمات آبریز و یخ ریز خارجی در برخی از مدل های یخچال پروفایل

در روی درب بیرونی برخی از مدل های یخچال پروفایل آب سرد کن هایی با قابلیت ریختن آب یا یخ وجود دارد. این آبریز ها توسط دکمه های روی نمایشگر کنترل میشوند. یکی از دکمه ها آبسردکن را روی آب و دیگری روی یخ ست میکند. همچنین یخی که از دستگاه یخ ساز داخل فریزر به بیرون هدایت میشود میتواند تکه های بزرگ یا یخ های شکسته شده باشد.

کشوی یخساز در قسمت بالایی فریزر قرار دارد و ماشین یخ ساز اتوماتیک دقیقا داخل این کشو و متصل به آب شهری است. دقت کنید که در صورت معیوب شدن این قطعه در اولین فرصت باید با نمایندگی تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان تماس بگیرید. به هیچ عنوان دستتان را داخل ماشین یخ ساز نبرید و در صورت گیر کردن یخ سعی نکنید قفسه را به زور خارج کنید.

در ساعت های ابتدایی به برق زدن یخچال پروفایل شروع به ساختن یخ هر 3 ساعت یکبار و به میزان 6 تکه یخ میکند. بعد از پر شدن محفظه یخ، سیستم یخ سازی به صورت خودکار متوقف میشود.

نکات مهم در نگهداری و تمیز کردن یخچال پروفایل
برای تمیز کردن یخچال پروفایل از دستمال های میکروفایبر و آب استفاده کنید

نگهداری و تمیز کردن یخچال پروفایل

بهترین روش برای تمیز کردن یخچال پروفایل استفاده از دستمال های میکروفایبر و آب است. شاید به توصیه برخی استفاده از سرکه و جوش شیرین مرسوم باشد اما تیم تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان این موضوع را تایید نمیکند. شما میتوانید قفسه ها و طبقاتی که قابل خارج کردن هستند را از داخل یخچال بیرون بیاورید، بشویید و پس از خشک شدن مجدد جا بزنید.

درباره تمیز کردن درب ها و محیط بیرونی یخچال پروفایل هم به هیچ عنوان نباید از شوینده های اسیدی استفاده کنید. اکثر مدل های این یخچال از استیل ضد زنگ و روکش های باکیفیت ساخته میشوند که در مواجه شدن با شوینده ها ممکن است دچار آسیب شوند. شما میتوانید در هنگام نصب از تکنسین تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان بهترین روش های تمیز کردن این دستگاه را بپرسید.

نحوه نصب و راه اندازی یخچال پروفایل

نصب و راه اندازی یخچال پروفایل شامل مراحل مختلفی میشود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

قبل از نصب یخچال پروفایل ابتدا نیاز است که تجهیزات اتصال آب و فیلتر آن مهیا شود. بهترین راهکار درخواست به نمایندگان تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان می باشد تا برای آماده سازی به محل سکونت شما مراجعه کنند.

  • مرحله اول: قرار دادن یخچال پروفایل در محل مورد نظر و باز کردن جعبه و پلمپ های آن. ابعاد مورد نظر برای قرار گیری یخچال را میتوانید در تصویر مشاهده کنید.
  • مرحله دوم: وصل کردن اتصالات آب و یخساز اتوماتیک یخچال به آب شهر.
  • مرحله سوم: باز کردن شیر آب و اطمینان از آب بندی اصولی.
  • مرحله چهارم: اتصال یخچال پروفایل به محافظ برق سالم و دارای کنترل کننده ولتاژ.
  • مرحله پنجم: تراز کردن یخچال پروفایل.
  • مرحله ششم: تراز کردن درب های یخچال.
  • مرحله هفتم: جا زدن نوار پایینی یخچال.
  • مرحله هشتم: ست کردن دمای یخچال از طریق صفحه نمایش.
  • مرحله نهم: روشن کردن یخساز خودکار. (این آپشن توسط کلید های آن و آف روی قفسه یخساز قابل فعالسازی است.)
آشنایی با مراحل نصب و راه اندازی یخچال پروفایل
نصب و راه اندازی یخچال پروفایل توسط نمایندگی مرکزی ساید پروفایل اصفهان

صداهایی که ممکن است از یخچال بشنویم

ممکن است بعد از نصب و راه اندازی یخچال پروفایل متوجه صداهای عجیبی از قسمت فن یخچال ساید پروفایل یا داخل آن بشنویم. این صدا ها به 4 مدل تقسیم میشوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

صدایی مثل گردش باد: این صدا ممکن است به دلیل گردش هوای داخل تونل ها یا موتور خنک کننده یخچال بوجود بیاید. شنیدن این صدا از یخچال کامل نرمال است و نباید باعث نگرانی شما شود.

صدای فن یخچال ساید پروفایل: به دلیل استفاده مداوم و باز و بسته شدن های مکرر ممکن است فن یخچال بیشتر از قبل کار کند و صدای پره های آن واضح تر شنیده شود. این صدا تا جایی که باعث اذیت نشود نرمال است در غیر اینصورت بهتر است از تکنسین های تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان بخواهید برای بازرسی سری به محل سکونت شما بزنند.

صدای چکه آب: صدای چکه آب یا جریان آب میتواند به دلیل پر و خالی شدن محفظه یخساز اتوماتیک یا آبریز یخچال باشد. این صدا کاملا طبیعی است. اگر چه که اگر صدای چکه کردن آب با خاموش شدن چراغ های برد یخچال ساید پروفایل همراه شود، حتما باید در اولین فرصت یخچال را از برق بکشید و با نمایندگی تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان تماس بگیرید.

صداهایی مثل کلیک کردن، شکستن یا ترک خوردن: اغلب این صداها به دلیل فعالیت ماشین یخساز اتوماتیک بوجود میاید. این صدا ها نرمال هستند و نباید با شنیدن آنها نگران سلامت دستگاه شوید.

بررسی صداهای بوجود آمده از یخچال پروفایل بعد از نصب
نمایندگی مجاز و تعمیرات یخچال فریزر های پروفایل در اصفهان

چه زمان باید به نمایندگی تعمیرات تخصصی یخچال ساید پروفایل در اصفهان مراجعه کنیم؟

با توجه به حساسیت بالای وسایل برقی منزل مانند یخچال، در صورت مواجه شدن با لیست مشکلاتی که در جدول پایین به آنها اشاره میکنیم، میتوانید با نمایندگی تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان تماس بگیرید. نمایندگان پس از ثبت درخواست شما، در کمترین زمان ممکن برای عیب یابی به محل سکونت شما اعزام خواهند شد.

پس از عیب یابی و تشخیص مشکل یخچال پروفایل تا جای ممکن تعمیر در محل صورت میگیرد. در مواردی اگر نیاز به انتقال دستگاه به نمایندگی تعمیر یخچال ساید پروفایل در اصفهان باشد این کار با در نظر گرفتن نکات ایمنی توسط این مجموعه انجام خواهد شد.

قبل از تماس با نمایندگی میتوانید از طریق جدول های زیر اطلاعات لازم درباره نقص یخچال پروفایل را بدست آورید:

بررسی انواع مشکلات ایجاد شده در یخچال پروفایل
عیب یابی و تشخیص مشکل و تعمیرات تخصصی یخچال پروفایل در نمایندگی مجاز ساید بای ساید اصفهان
جدول مشکلات یخچال فریزر پروفایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

wpChatIcon
wpChatIcon